Mercurs 2017, een grand cru - Corelio Printing
18980
post-template-default,single,single-post,postid-18980,single-format-video,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Mercurs 2017, een grand cru

Mercurs 2017, een grand cru

Het Delamar theater was op 14 december in Amsterdam tot de nok gevuld met Mediamensen. Eens te meer kwamen de hoofdsponsoren van dit event uit de fysieke distributie van tijdschriften. Naast het Lucas Oomsfonds zijn de golden sponsors: Post NL, Aldipress en Betapress en een Belgische drukker, Corelio Printing.

Zou daar een verklaring voor zijn?  Volgens Geert Van Nieuwenborgh komt de verklaring uit de wetenschap: “hoe langer een technologie bestaat, hoe langer ze ook zal bestaan.” Neen, het drukken en verspreiden van tijdschriften is geen “sunset-indusrie”.

De slogan van Corelio Printing is “Celebrate Print”. Print is een feestje voor de makers, drukkers, distributeurs en vooral voor de lezers.

Daarom wil Corelio Printing creativiteit in het zonnetje zetten. En creativiteit wordt geïnspireerd door hoofdredacteurs. Dat is de reden waarom Corelio Printing de zeer begeerde Mercur voor “hoofdredacteur van het jaar” uitreikt. Dit jaar gaat die naar Marieke ’t Hart van Vrouw.

Een terugblik op de avond vind je hier: mercurs.nl