Nieuwe kiosk zorgt voor stijging verkoop - Corelio Printing
18506
post-template-default,single,single-post,postid-18506,single-format-gallery,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

Nieuwe kiosk zorgt voor stijging verkoop

Nieuwe kiosk zorgt voor stijging verkoop

Wie al eens in Parijs komt, kent de typische kiosken in het straatbeeld waar tijdschriften en kranten worden verkocht. Het design van die kiosken is mooi en typisch. De stad Parijs vond dat die verkooppunten wel een opfrisbeurt verdienden. De bedoeling is om – in een meerjarenplan – alle kiosken te vervangen door de nieuwe. Dat vraagt in Frankrijk veel overleg en studie. Een eerste kiosk werd – bij wijze van test – geïnstalleerd in het veertiende arrondissement. (zuiden van Parijs)

Het was natuurlijk wel uitkijken of de consument deze nieuwe “persverkooppunten” zou weten te smaken. De verkoopcijfers zijn uiteraard de belangrijkste graadmeter.

Welnu, de eerste resultaten van de verkopen zijn bekend … een stijging van maar liefst 15 (vijftien) procent in de eerste maand dat die kiosk er staat.

Wat willen uitgevers nog meer ? Vernieuwing in het verkoopkanaal kan lonen. Voor wie er nog mocht aan twijfelen…